2009. június 9., kedd

Cseresznyés clafoutis


Azt sehogy nem értettem, hogy Csokiparány, akitől ez a recept származik, és aki gyönyörű fotókat készít mindenről, miért csak messziről mutatta ezt a desszertet?
Mert ez a tipikus esete a ronda, de finom, mondásnak.
Jó nem ronda, de a sütőtálban nem is szép.
Aztán ez az a recept, amit már az alsó tagozatos, főzés iránt érdeklődő csemete is lazán elkészít.
Kaptam egy láda cseresznyét, és nemcsak befőttet kell ilyenkor belőle csinálni.
Megtetszett Csengénél ez a desszert, ma megkóstoltuk.
Amilyen egyszerű, olyan nagyszerű.
Így készült:
75 dkg cseresznyét kimagoztam, és egy kivajazott sütőtálba tettem. A jénai tökéletes erre a célra.
125 g lisztet, 50 gr cukrot elkevertem, közepébe mélyedést csináltam.
3 egész tojást, 3 dl tejjel összekavartam, pár csepp vanília aromával ízesíteni lehet, én vaníliás cukrot tettem hozzá.
Símára elkevertem, ráöntöttem a cseresznyére és előmelegített sütőben megsütöttem.
Vaníliás fagyival körítve igazán kellemes desszert volt.

1 megjegyzés:

  1. Micsoda flancos név, kimondani se tudom, hogyan kell:) ám a lényeg, hogy finom lett:)

    VálaszTörlés

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...