2009. június 28., vasárnap

Desszert


Kedves vendégeink jöttek ma. Két gyönyörű gyerek, az anyukájuk és a nagymamájuk.
Már napok óta agyaltam, mit csináljak abból a nagy doboz mascarpónéból, ami a hűtőben csücsült.
Keresgéltem, olvasgattam.
Érik a málna, valamit azzal szerettem volna. A joghurtos málnatorta is csábított.
Végülis ezt csináltam:
50 dkg mascarpone
4 pohár natúr joghurt
10 dkg kristálycukor
Ezeket sima krémmé kevertem.
2 dl növényi tejszínt jó kemény habbá vertem .
15 gramm zselatint megduzzasztottam, majd a mikroban felmelegítettem, hogy felolvadjon.
A zselatint és a habot a mascarponés krémhez kevertem, majd málnaszemeket is tettem bele és óvatosan, hogy ne törjenek össze a, beleforgattam a krémbe.
És aztán óriási hibát követtem el, mert beletettem a szilikonos kuglófformába.
A hűtőben gyönyörűen megdermedt, és arra számítottam, hogy ugyanúgy kijön belőle, mint a sült tészták. Hát nem.
Máskor őzgerinc formába teszem, folpackkal bélelve.
Mindettől eltekintve nagyon finom lett.
Ez az adag sok embernek is elég, családi méretben a fele is elegendő.

4 megjegyzés:

  1. Egy kis mozgatással sem sikerült kibújtatni?
    Különben csodás lett, nem látszik semmi probléma ezen a szeleten!!Isteni lehetett!!

    VálaszTörlés
  2. Semmi gond nem volt ezzel a tortával! Isteni finom volt, köszönet érte. A receptért meg külön :):):)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon tetszik ez a desszert, szeretem az ilyen könnyű dolgokat :)

    VálaszTörlés
  4. Nem látszik a malőr - de egyébként is a lényeg, hogy finom lett:)) De azért jó, hogy beírtad, más kárán jobb tanulni:) Bocsi:)

    VálaszTörlés

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...