2009. július 14., kedd

Kelt almás palacsinta

Van egy Éva almafánk. Most érik. Kicsik és kukacosak az almák, nem lett permetezve, de ha szépen és ügyesen kivágjuk a rosszat, a többi része finom.

Zöldbableves után jól fog esni a belőle készült palacsinta.

Hozzávalók: 4 dl tej ( eredetileg 6 dl volt, de ezt sokallom )
1 dkg élesztő
1 evőkanál cukor
20 dkg liszt
4 tojás
2 nagyobb alma
fahéj, porcukor, csipet só

Az élesztőt 1 dl tejben egy kockacukorral felfuttattam.
A 4 tojás sárgáját az evőkanál cukorral, a liszttel , a többi tejjel összekevertem.
Az almát meghámoztam, felszeleteltem. A tojásfehérjét kemény habbá vertem.

A habot a tojássárgájához adtam, majd beleforgattam az almát is.
Teflonserpenyőben vastagabb palacsitákat sütöttem. 8 darab lett. Megfordításhoz kell egy kis merészség, vagy két serpenyőt használjunk a sütéshez, vagy mint én , palacsinta lapáttal egy gyors mozdulattal fordítottam.

Fahéjas porcukorral megszórva tálaljuk.

2 megjegyzés:

  1. Megvettem! Az egy darab almafánk roskadozik! Kicsit kukacos, de oda se neki :-)))

    VálaszTörlés
  2. Mi nagyon szeretjük az almás palacsintát, jó sok fahéjjal!!

    VálaszTörlés

Lakodalmas vagy sváb kifli

  Nagyon szeretem sütni, mert akár kemencében, akár villanysütőben egyformán szépre sül.  Először lakodalomba kértek meg sütni, akkor kaptam...