2009. július 21., kedd

Spagettiszósz


Eddig mindig kész szószt vettem, illetve port, és feljavítottam kis itthon eltett paradicsomlével.
De ha már így előtérbe került jogosan az házi ízek fontossága, nekiveselkedtem ennek a szósznak.
Így készült:
2 kisebb vöröshagymát összekockáztam, két gerezd szeletelt fokhagymával olajon megpároltam.
5 szép piros, érett paradicsomot , mint az almát, meghámoztam, (lehet forró vízbe dobni és lehúzni a héját ) kockára vágtam.
Rátettem a hagymára és nagy lángon elkezdtem főzni. Addig főztem, míg szét nem esett a nyers paradicsom.
Fővés közben tettem hozzá saját főzésű ketchupot, sót, kis cukrot és oregánót.
A húst külön pirítottam meg, és kevertem a paradicsomhoz.
Tudom, sok a hús benne, de a kosztosom saját bevallása szerint is, rosszul viseli a húsmentes napokat ( neki ezek a nehéz napjai ), meg nem is annyira szereti az olaszos ebédeket.
De, azt mondta, érezhető a különbség !
Ez nem mondható gyorsan elkészülő ételnek, bár ha paradicsomkonzervet vesz valaki.......

3 megjegyzés:

  1. Szerintem nem is lassú...
    Ha arra gondolsz, mennyi az előkészítése, meg maga a munka-az egyáltalán nem sok...

    Ha valaki szószt vesz-ott épp úgy ki kell várni, míg a husi megpuhul, igaz??
    Csak közben néha rá kell nézni, de én speciel nem állok mellette folyamatosan, közben teszek-veszek...

    Simán beleillik ez a gyors és könnyű -be:))
    Igen, a friss paradicsom helyett lehet picit csalni tartósítószermentes dobozos-üveges paradicsomlével, különösen máskor, mikor nincs friss....

    VálaszTörlés
  2. Jól hangzik! :):)

    Én eddig mindig paradicsomkonzervvel készítettem, de kb így, saját kezüleg. :) KI fogom próbálni a friss paradicsommal is.:)

    VálaszTörlés
  3. A házi finomabb, no jó, picit macerásabb, de legalább tudom mit eszünk:)

    VálaszTörlés

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...