2009. augusztus 16., vasárnap

Csőben sült cukkini provence-i módra

Előre írom, nagyon finom ! A látvány meg nem ilyen kéne legyen, de valószínű a recept sem volt leírva rendesen, meg én is rontottam egyet rajta.

Így készül :

Hozzávalók : 1 kg cukkini
25 dkg rizs
50 dkg fagyasztott spenót
2 hagyma, 3-5 gerezd fokhagyma
fél liter tej
2 ek liszt
10 dkg sajt

A rizst előfőzzük. Ez annyi, hogy forrásban lévő vízben, mint a tésztát beleöntjük, amikor újra felforr egy percig főzzük, majd leszűrjük.

A cukkinit lereszeljük, besúzzuk, kicsavarjuk a levét. Nem öntjük ki, felhasználjuk később.

A hagymát olajon , vajon, megpároljuk, rátesszük a spenótot, rányomjuk a fokhagymát. Megszórjuk 2 ek liszttel.
Ráöntjük a cukkini levét és fél liter tejet. Felforraljuk.
Besűrűsödik, levesszük a tűzről.
Beletesszük a cukkinit, a rizst, a sajt nagyobb részét.
Ízlés szerint utánsózzuk, borsozzuk.
Jénaiba, tepsibe öntjük és a maradék sajtot a tetejére szórjuk.
180 fokos sütőben megsütjük.

Mint elől írtam nagyon finom. Én a rizst benne hagytam a főzővizében, és nagyon elázott, nem szívta fel a cukkini levét sülés közben. Mert ennek kocka alakúnak kéne lenni, mint egy rizsfelfújt.

Tökéletes étel, ha észrevétlenül és orvul spenótot akarunk etetni a családdal.

Nagy adag, egy családi ebédre bőven elég a fele is.

3 megjegyzés:

  1. Jujj ezt feltétlenül ki kell próbálnom!!! Köszi:)

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Jól hangzik!Szerinted sóskával is működne?Az terem,és még sose ettem spenótot.
    Üdv:Gina

    VálaszTörlés
  3. Gina!
    Fogalmam sincs milyen lenne, mert ugye a sóska savanyú.... próbáld ki . Nem voltam benne biztos, hogy van a fagyasztóba spenót, és nekem is jutott eszembe a sóska.

    VálaszTörlés

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...