2009. augusztus 6., csütörtök

Nyers ecetes szilva

Ez az alapanyag, a kész termékről nem tudtam rendes képet, mert csillogott az üveg.

RECEPT:

Körömnyi kéndarabot (kénlapból fél cm-nyi csíkokat ) meggyujtunk, és a befőttes üvegeket a szájukkal ráborítjuk.
Mikor az üvegek megtelnek a kéngőzzel, beledobjuk a megmosott , hamvas szilvát. ( Egyik kezemmel a szilvát raktam, másikkal úgy fogtam az üveget, hogy minél kevesebb kéngőz jöjjön ki belőle. )
Azonnal rámertem a forrásban lévő szirupot : 1 liter vízhez 20 dkg cukrot és egy dl 20 -os ecetet adtam, felforraltam, és lobogó forró levet mertem a szilvára.
Rácsavartam a kupakot, és száraz dunsztba tettem.
12 üveg lett.
Télen sültekhez kiváló és különleges.
Vigyázni kell, a kéngőz nem túl kellemes, ha beszippantjuk.
Egyéb tartósítószer nem kell, a kén tartósít.

3 megjegyzés:

  1. Kénlaphoz hogyan lehet földi halandónak hozzájutni?

    VálaszTörlés
  2. Itt nálunk gazdaboltokban. Vagy borászati dolgokat ahol árulnak. De a gazdabolt az biztos jó.

    VálaszTörlés
  3. Majd megkérdem nálunk. Bár ez abszolut nem szőlőtermő vidék, így csekélyke esélyt látom a találatnak.

    VálaszTörlés

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...