2009. október 26., hétfő

Sütőtökös torta



80. születésnapra készült a torta.  A Mama igazándiból azt a tortát szerette, aminek piskóta volt a tésztája, és vastag vajas, kakaós krém volt benne.   Rágondolni is szörnyű, ő is  mindig beteg lett tőle.  De ezt szerette.
Olyat már régóta nem eszik, törtem is a fejem milyet süssek ?

Végülis ez egy egyszerű tészta, az egyensúlytésztára hajaz, meg hogy ünnepélyesebb legyen ugye, kell egy kis krém is bele.

Tészta:  25 dkg nyers, reszelt sütnivaló tök
             25 dkg liszt
             25 dkg margarin
             10 dkg cukor
             3 tojás
             1 sütőpor, 1 vaníliás cukor, mazsola, fahéj

A hozzávalókat összekevertem, 20 cm-es tortaformában megsütöttem, mint a piskótát szokás.
Kihűlve kettévágtam és megtöltöttem.

Krém:  2,5 dl tej
            4 evőkanál liszt
            3 evőkanál cukor
           25 dkg tök, megfőzve
           Esetleg 5-10 dkg vaj.

Lisztet a tejben megfőzzük, összeturmixoljuk a tökkel, beletesszüka cukrot, majd langyosra hűlve a vajat.

A torta tetejére szórhatunk porcukrot, én csokimázat kentem rá, és megszórtam különböző gyöngyökkel.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Lakodalmas vagy sváb kifli

  Nagyon szeretem sütni, mert akár kemencében, akár villanysütőben egyformán szépre sül.  Először lakodalomba kértek meg sütni, akkor kaptam...