2009. december 8., kedd

Szaloncukor


A Nők Lapja Konyhája című újságban találtam Dolce Vita szaloncukorjait.
Négy recept, ebből kettőt ma elkészítettem.

Marcipános, gyömbéres szaloncukor: 

40 dkg őrölt mandula
30 dkg porcukor
2-3 cm friss gyömbér
10 dkg cukrozott narancshéj
kevés reszelt keserű mandula vagy aroma
egy kis víz

kakaópor

Elkészítés:  a mandulát és a porcukrot összekeverjük  Egy pici vízzel összegyúrjuk.  Belereszeljük a gyömbért, beletesszük a narancshéjat, a keserűmandulát és hideg helyre tesszük egy-két órára.

Ekkor megformázzuk. Ezt úgy csináltam, hogy  mérlegen mértem 10-12 grammos adagokat, azokból hosszúkás nudlikat formáztam. Direkt nem a bolti szaloncukor alakját utánoztam, így olyan szép, rusztikus:)
A végén kakaóporban megforgattam.

Olyan finom illata volt , hogy gömbölygetés közben majd a nyálam csöppent.



Marcipános, narancsos szaloncukor


Hozzávalók:

40 dkg darált mandula
30 dkg porcukor
10 dkg kandírozott narancshéj
narancslekvár
őrölt fahéj
pár szem keserűmandula vagy aroma

20 dkg 60 %-os étcsokoládé

A mandulát a porcukorral összekeverjük.
Annyi narancslekvárral, hogy gyúrható legyen , összegyúrjuk,  a többi hozzávalót is beledolgozzuk, majd hideg helyen pihentetjük a masszát.

Megformázzuk .
Gőz fölött 20 dkg jó minőségű étcsokit vajjal felolvasztunk, és megforgatjuk benne a szaloncukrot.
Hidegre tesszük, hogy megdermedjen.

Nagyon finom !

Most még szép vékony csomagoló papírt kell szerezni és becsomagolni
.
 ÉS AZTÁN JÖHET A KARÁCSONY!

1 megjegyzés:

  1. Nagyon guszták...és igazad van, legyen csak rusztikus, de finom! :):):)

    VálaszTörlés

Lakodalmas vagy sváb kifli

  Nagyon szeretem sütni, mert akár kemencében, akár villanysütőben egyformán szépre sül.  Először lakodalomba kértek meg sütni, akkor kaptam...