2010. július 12., hétfő

Ma nem én főztem

Varratszedésre kellett ma vinnünk a Mamát.  Az arcát műtötték, nem nagy a seb, de az orvos nem engedélyezte, hogy a háziorvos szedje ki.   Anyám 81 éves, járókeret, egyéb, nem egyszerű vele a dolog.
Jellemzően potyára mentünk.
Orvosnak színét se láttuk, 3 órát vártunk pedig.  Akkor kikértem a papírjait, és mondtam az asszisztensnek, hogy nem, nem megyünk vissza szerdán.   Itthon felhívtam a háziorvost, és saját felelősségre , már az enyémre, kiszedi a varratokat. Ő ugyanis házhoz jön.

Judit lányom ebéddel várt bennünket.

Gyümölcsleves volt,  sertésragu mustárban tésztával és fagyit ettünk befejezésül.



A sertésragu receptje:

Hozzávalók:  1 kg sertéshús
                    40 dkg hagyma
                    1 ek sürítettparadicsom
                    1/4  liter tejföl
                    3/4 liter húsleves
                     2 ek mustár

A hagymát megtisztítjuk, finomra vágjuk.  A húst 3-4 cm-es kockákra vágjuk, sózzuk, borsozzuk majd forró olajban megpirítjuk.
A húst kiemeljük a serpenyőből, a sütési maradékban megpirítjuk a hagymát. Hozzákeverjüka sürített paradicsomot és tovább főzzük. Hozzáöntünk egy kevés ecetet, majd az egészet felöntjük a levessel. Hozzákeverjük a mustárt és tovább főzzük.

Visszatesszük a húst, ízlés szerint után sózzuk borsozzuk. Lassú tűzön puhára pároljuk.

Amíg puhul a hús megtisztítunk két kis sárgarépát és egy póréhagymát. Egyforma nagyságú darabokra vágjuk, és szintén megpároljuk, külön edénybe.  ( Szerintem bele is lehet tenni a húshoz.)

Amikor elég puha a hús  meghintjük egy evőkanál liszttel ,  beletesszük a tejfölt és besürítjük.
Hozzátesszük a zöldségeket, egy evőkanál mustármagot. Petrezselyemzölddel megszórva tálaljuk.

5 megjegyzés:

  1. De jó, anyukádnak meg jobbulást

    VálaszTörlés
  2. A kaja guszta nagyon, anyukádnak meg mielőbbi teljes felépülést.

    VálaszTörlés
  3. Ha már nem romlik, akkor már jó. Az egészségügy meg ugye, olyan, amilyen....

    VálaszTörlés
  4. ... és Te mikor főzöl már valami finomat????
    olyan "anyusat"..
    :)

    VálaszTörlés
  5. Ma csirkepörkölt lesz :) De ez most nálunk bonyolult, van aki nem ehet mindent, van aki nem szeret mindent, és a kettő nem is egyezik.
    És Te mikor írod meg azt a levelet ?

    VálaszTörlés

Lakodalmas vagy sváb kifli

  Nagyon szeretem sütni, mert akár kemencében, akár villanysütőben egyformán szépre sül.  Először lakodalomba kértek meg sütni, akkor kaptam...