2010. december 13., hétfő

Aprók

Tavaly nem volt semmire időm, most élvezem, hogy van :)  Bár így estére maradt a nyűgös kötelező adminisztráció.

A baloldali süti egy  mogyoróvajas keksz, ami tökéletesen megfelel karácsonyi aprósütinek.
A jobboldali csillag az a Fahéjas csillag vagy Zimtstern.

Így készült :   3 közepes  tojás fehérjét 30 dkg porcukorral nagyon kemény habbá verünk.
                     4 evőkanállal kiveszünk belőle, eltesszük a hűtőbe.
                     A maradékhoz hozzáadunk 40 dkg darált mandulát, evőkanál fahéjat, fél citrom héját, egy
                     evőkanállal a levéből, fél teáskanál őrölt szegfűszeget és szegfűborsot.
                     Fakanállal összeforgatjuk.  Nyújtható keménységű kell legyen.
                     Cukorral meghintett deszkán fél cm vastagra nyújtjuk és 4 cm kiszúróval csillagokat  készítünk .

                     A félretett habbal megkenjük a tetejét és közepesen meleg sütőben kb. 10 perc alatt világosra sütjük.

Egy részét utólag kentem meg, rögtön forrón és megszórtam cukorgyönggyel.

2 megjegyzés:

  1. Gondaanyu!
    múltkor én is akartam készíteni ilyen csillagot, de nekem nem sikerült kiszaggatni, annyira ragadt, ezért gombócokat készítettem belőle.
    Lehet újra megpróbálom.:-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néznek ki, finomak lehetnek

    VálaszTörlés

Lakodalmas vagy sváb kifli

  Nagyon szeretem sütni, mert akár kemencében, akár villanysütőben egyformán szépre sül.  Először lakodalomba kértek meg sütni, akkor kaptam...