2010. december 14., kedd

Mézes-mogyorós csillag

Valamilyen újság melléklete volt az a kis füzet, amiből sütöttem.

Hozzávalók:   30 dkg liszt
                      késhegynyi sütőpor
                      125  gramm   lágy margarin
                      50 gramm barna cukor vagy nádcukor
                      100 g méz
                      100 g mogyorókrém
                      50 g mogyoró apróra törve


A lisztet elkevertem a sütőporral és egy tálba szitáltam.  Hozzátettem a többi hozzávalót és összekeverjük jó  alaposan. Lehet dagasztógép spiráljával, fakanállal, kézzel.
Deszkán fél cm vastagra nyújtottam és kétféle méretű csillag alakú  kiszúróval  kiszaggattam.
Kb. 30 db lesz belőle, úgy kell kalkulálni.
Sütőpapírral bélelt tepsiben  180 fokon középen sütjük világosra.  Nekem 15 perc volt az első, a második tepsi kicsit gyorsabban sült meg.
A kicsi csillagok hátát megkenjük lekvárral, vagy mogyorókrémmel és a nagy csillagra ragasztjuk.
Csokoládéval megdíszítjük.

Tanakodtam, hogy nutella vagy mogyoróvaj kell-e bele?  Mivel aztán a mogyoróvajat előbb elhasználtam, így nutellával sütöttem. Valószínű a mogyoróvajjal szebb sárga lett volna, ahogy az eredeti képen is.



                  

3 megjegyzés:

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...