2010. december 5., vasárnap

Remegős házikrémes

Hozzávalók:  tészta :legegyszerűbb ha kész bolti levelesből készítjük. A friss tésztából kettőt véve, a nagy gáztepsi teli lesz krémessel.   Én csak egyet sütöttem meg és fele adag krémet csináltam.
De álljon itt a méretes, családi adag:

A tésztát kitekertem és elfeleztem.  Kicsit mindkét darabot nyújtottam, hogy a tepsit kitöltse.
FONTOS !  Meg kell szúrkálni villával sülés előtt.  Forró sütőben gyorsan megsül.  Egyik lapot, ez lesz a teteje, akkora darabokra, kockákra vágjuk, amekkora süteményeket akarunk.



Krém:  4 zacskó vaníliás pudingpor
            7-8 tojásfehérje
           40 dkg cukor
           vanília rúd vagy kivonat

Ez a pudingos akkor jó , ha megmarad tojásfehérje, és nem tudunk mit kezdeni vele.

1 liter vizet 20 dkg cukorral felforralunk.   2 dl vízzel  simára keverjük a pudingport.  Amíg melegszik a víz, mindjárt verjük is a tojás fehérjét a másik 20 dkg cukorral.
A forrásba lévő sziruphoz hozzákeverjük a pudingot, egy egyből forrni is kezd. A tüzet mérsékeljük, vagy félrehúzzuk a lábast és egyből a forró krémbe keverjük a habot. Óvatosan, hogy ne törjük össze, alaposan elkeverjük.

Az egész lapot betesszük egy tepsibe, rákenjük a krémet majd az eldarabolt lapot is szépen ráillesztjük.
Porcukorral megszórjuk és lehűtjük.

A boltihoz kísértetiesen hasonló süteményt kapunk.

6 megjegyzés:

  1. Tényleg nagyon hasonlít a cukrászdáshoz,nagyon guszta lett,ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  2. Hú,ez nagyon gusztusos!!!

    VálaszTörlés
  3. Soha nem tudom eléggé megköszönni ezt a receptet! A családom (aki eddig nem szerette a bolti krémest)imádja! Én pedig büszke vagyok magamra.Mert ez nem silány utánzat, hanem ez maga a KRÉMES! Köszönöm!!!!

    VálaszTörlés

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...