2011. január 16., vasárnap

Zöldséges rizottó



Nem voltam benne biztos, hogy sikere lesz.  Mert egyik a rizst nem nagyon szereti, a másik meg csak és kizárólag pergősre főzve.     Megették.  Az övékben csirkemáj is volt, én csak így zöldségesen ettem.

Egy fej hagymát összevágtam és olajon megfonnyasztottam.
Ráöntöttem egy bögre (2,5 dl ) rizst. Csak úgy mosatlanul.  Dupla mennyiségű vízzel felöntöttem. Felforraltam.
Két szép sárgarépát előzőleg megtisztítottam, kockára vágtam. Most beletettem a rizshez.
Egy bögre mirelit zöldborsót úgyszintén  beletettem.
Vegetával fűszereztem.
Figyeltem , hogy legyen elég   leve, kevergettem is közben.
Mikor már duzzadtak a rizs szemek, egy marék gombát csíkokra vágtam és hozzáadtam.
Elzártam a gázt, és fedő alatt hagytam  még puhulni.

Tálaláskor egy csipet sajttal megszórtam.

1 megjegyzés:

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...