2011. március 14., hétfő

Fűszeres cékla, köretnek

Talán az iskolai menza a ludas, de sokan nem szeretik a céklát.  Én is mostanában kezdem  nem csak savanyúságként asztalra tenni.
Minden előnyös tulajdonságán túl  ha változatosan készítjük el, a család előbb utóbb megkedveli, mert finom !

Hozzávalók:  1,5 kg bébicékla
                     8 gerezd fokhagyma
                     1/2 narancs héja csíkokra vágva
                     1 ujjnyi gyömbér csíkokra vágva
                     1,2 dl fehérbor
                     1,2 dl narancslé frissen facsarva
                     9 dkg barna cukor
                     só, bors

A céklát megmossuk, meghámozzuk, kisebb darabokra vágjuk.  Nekem rendes kerek cékláim voltak, ezeket ujjnyi hasábokra vagdaltam.
Minden fűszert hozzáteszünk, összekeverjük.
Egy edényt kibélelünk sütőpapírral, jó nagy ráhagyással szakítsuk le.
Beleöntjük a céklát, és befedjük a lelógó papírral.
200 fokos sütőben másfél óra alatt sült meg.

Szerintem lehet a papírból egyből zacskót hajtogatni és úgy önteni bele a céklát. Illetve a sütőzacskó ugyanúgy jó lehet.

Töltött csirkecombbal  tálaltam, párolt rizst is tettem az asztalra.

Mindenki megkóstolta, nem mindenki evett belőle, ők arra hivatkoztak, hogy sose szerették a céklát.
Bánhatják !

6 megjegyzés:

  1. Én már szeretem a céklát:))))Nagyon.

    VálaszTörlés
  2. Én szeretem, de eddig jobbára csak a klasszikus savanyított váltazozatot ettem belőle.
    Viszont ez itt az ízesítésből kiindulva igazán finom lehet!

    VálaszTörlés
  3. Én nagyon szeretem a céklát mindenhogyan. Az utóbbi időben gyakran készítem sütve.

    VálaszTörlés

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...