2011. április 15., péntek

Aludttejes cipók



Amilyen gyönyörűen sütött a nap az elmúlt héten, olyan szeszélyes és borongós volt a mostani. A szél bolondul fújt, és minden percben le akart szakadni az ég. Kényelmesen nyújtózkodott a hangulatom az időjárással együtt. Az egyik percben aludni szerettem volna, a másikban kiszaladni a világból....




De kenyér az kell. A múlt héten nagyon finom házi tejet vettem. Nyáron nagyon szeretjük. Minden formában.Sajtnak, aludttejnek, házi gyümölcs joghurtnak. Nem fogyott el mind, és a házi tej még meg tud aludni. Nem kell neki altató mesét mondani, sem semmilyen hókusz-pókusszal álomra szenderíteni. Megalszik magától 1-2 nap alatt. A majd 1 liter aludttej jó részét bekanalaztam vacsorára:))), a maradékból pedig ezeket a cipókat sütöttem.



Recept:

50 dkg bl 80-as kenyérliszt
10 dkg graham liszt
20 dkg öregtészta
1 dkg élesztő
1 mk cukor
2 tk só
2 dl aludttej
kb. 1,5 dl víz(lisztfüggő)
kh.aszkorbinsav

Szokásos módon tésztát dagasztottam, kelesztettem és ezen a módon formáztam és sütöttem.
Meglepő módon az aludttej ellenére nem puhult el a héja. Na és a belseje...olyan finom és puha....

2 db 50-60 dkg-os cipó lesz belőle, és olyan szépen összesülnek....

6 megjegyzés:

  1. Gyönyörűek lettek, a belsejük, mint a hab!

    VálaszTörlés
  2. Olyan szép a teteje, ide hallom, ahogy ropog!!

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörű!! Milyen szép cserepes a héja!!

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörűek ezek a cipók:))))

    VálaszTörlés
  5. Csodás cipókat sütsz! De ez nem újdonság...:)

    Szeretnélek meghívni a „Húsvéti ajánlat játékba”, kérlek, nézz be hozzám! :)

    VálaszTörlés

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...