2011. május 1., vasárnap

Anyák napjára



Azt kérdezed tőlem,
hogyan vártalak?
Mint az éjszakára
fölvirrad a nap,
mint a délutánra
jő az alkonyat,
mint ha szellő jelzi
a förgeteget –
ezer pici jelből
tudtam jöttödet.

 
Mint tavaszi reggel
a nap sugarát,
fagyos téli este
jégcsap csillagát,
mint az alma ízét,
tejet, kenyeret –
pedig nem is láttalak még,
úgy ismertelek.

 
Mint a fény az árnyat,
záport a virág,
mint patak a medrét,
madarat az ág,
mint sóhajos nyári éjjel
a fák az eget –
mindenkinél jobban téged
így szerettelek.

/Beney Zsuzsa/

4 megjegyzés:

  1. ...megkönnyeztem,Isten eltesse az edesanyäkat!

    VálaszTörlés
  2. Nekem az anyák napját a gyerekeim iránt érzett szeretetem jelenti. És az amit tőlük kaptam, kapok.
    Remélem máshogy tudom őket szeretni, mint ahogy anyánk minket a nővéremmel.

    VálaszTörlés

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...