2011. június 18., szombat

Gyümölcsös smoothie

Újabb gyümölcs érik a kertben. A málna és a ribizli mellett szedtünk ma egy nagy kosár meggyet. A nagy része ment befőttnek a másik adagból dzsem lesz. A málna és az utolsó adag eper a kertből is a hűtőben volt egy-két napja már. Ilyenkor nyáron, ebben a melegben nem esik jól igazán a sok tészta féle. Kisfiam nagyon szereti a gyümölcs joghurtot, így egy tetemes adag gyümölcspépet készítettem. Egyszerűen össze turmikszoltam a gyümölcsöket: málna , ribizli, eper , magozott meggy majd szitán áttörtem a magok miatt. Ez kb. egy 5 perces munka.
A 450gr-os natúr joghurtba kevertem ízlés szerint mézet, esetleg porcukrot, a gyümölcspépből 3-4 evőkanálnyit, darabos gyümölcsöt. Kész is. Tavaly magamnak készítettem a joghurtot is, de az idén a közelben nincs normális zsírtartalmú házi tej, így maradt a bolti.
Mennyivel egészségesebb, mintha készen vennénk meg. Ráadásul itt a nyári szünet, ilyenkor a gyerkőcök szeretnek mindenfélét összeenni. A gyümölcs meg eleve adott hozzá.

A smoothie-t valamilyen rendezvényen kóstoltuk először. Egyszerű turmix, csak ilyen flancos neve van.

Az alapja poharanként:
- egy jó maréknyi gyümölcs(nekem két nagy evőkanál gyümölcspép)
- 3-4 db jégkocka
- 1 dl víz, vagy natúr tea
- méz az ízesítéshez, ha savanyú
- citrom az ízesítéshez, ha édes a gyümölcs.

Az egészet beledobáljuk a turmixgépbe tetszés szerinti állagúra összeturmixoljuk és azonnal fogyasztható.
Egy fontos szempont: jó, ha van a fagyasztóban jégkocka.:)))



1 megjegyzés:

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...