2011. augusztus 4., csütörtök

Cukkini tekercs

Két szép cukkinit találtam múlt nap a kertben.  Fantáziátlanul,  lepcsánkára gondoltam, hogy lesz belőlük, de  sokkal finomabb formában végezték a konyhában.

Húskrémmel töltött cukkinitekercs  sajttal sütve


(A Nők Lapja Konyha júniusi számából )

Hozzávalók 4 személyre:   40 dkg darált hús
                                        2 db cukkini
                                        1-2 gerezd fokhagyma
                                        só, provence-i fűszerkeverék

                                       5 dkg vaj
                                       1 evőkanál liszt
                                       1 dl tejszín
                                       2 dl tej
                                       só, bors
                                      5 szál kakukkfű
                                      petrezselyem zöldje
                                      20 dkg trappista sajt

A darált húst mégegyszer átdaráljuk. Keverőtálba tesszük, belenyomjuk a fokhagymát, megsózzuk, a provence-i fűszerkeverékkel megfűszerezzük.   Összegyúrjuk.

A cukkiniből hosszanti szeleteket vágunk.  Kevés olajon, serpenyőben egyik felüket kicsit megsütjük, ettől könnyebb lesz feltekerni őket.
2 szeletet egymás mellé teszünk, egy maréknyi tölteléket ráhalmozunk és feltekerjük. Ezt addig ismételjük, amíg el nem fogy a hozzávaló.
Kiolajozott jénai tálba ültetjük a tekercseket.

A vajat serpenyőben felolvasztjuk. Beleszórjuk a lisztet, felöntjük a tejjel, tejszínnel.  Kiforraljuk.
Sózzuk, borsozzuk, fűszerezzük.

A tekercseket meglocsoljuk a mártással, és  a tetejükre sajtot reszelünk.
170 fokos sütőben szép pirosra sütjük. Kb. 45 perc volt.

Tálaláskor a maradék mártással meglocsoljuk, illetve mellé kanalazunk belőle.

Köretnek krumplit sütöttem.


Egy óra alatt készen lett, és pompás ebédet ettünk!
Javaslom , próbáljátok ki.

8 megjegyzés:

  1. Milyen ötletes! Most látok ilyet először :)
    Nagyon guszta

    VálaszTörlés
  2. Nagyon tetszik a recepted, kipróbálom én is.

    VálaszTörlés
  3. Én lusta voltam, és nem darálgattam a húst kétszer, így is jó volt.
    Fűszerkeverékem sem volt itthon, de a fő összetevői, bazsalikom, kakukkfű, rozmaring nől a kertemben, frissen összevágva tettem bele.
    Egy cukkini elég volt kettőnknek, igaz nem a legkisebb méretű volt.
    Ha egymás mellé rakjuk a cukkini szeleteket, és egy rúdba a húst, úgy tekerjük föl, akkor egy nagyobb tekercset kapunk, amit szépen elszeletelve tálalhatjuk.

    VálaszTörlés
  4. Hű de guszta! El kell készítsem! :))))

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta, ki fogom próbálni

    VálaszTörlés
  6. Nagyon megtetszett az ötlet, köszönettel elmentettem :)

    VálaszTörlés

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...