2011. augusztus 25., csütörtök

Túrós sütemény


Ez az, amit csak szórni kell, gyúrni nem.  Bólyi túrós néven van többfelé.  
Napok óta süthetnékem van, készült egy fonottkalács, amit elajándékoztam.  Aztán elfogyott a boltból a túró mire mentem vásárolni.  Aztán elutaztunk.
De ma minden feltétel ideális, itthon vagyunk, túrót is kaptam,  a 40 fok meleg ?  Ugyan már !

RECEPT:   40 dkg lisztet   20 dkg cukrot  1 csomag sütőport összekavarunk.  Egy közepes, 20 x 30 cm  tepsit jó vastagon kikenünk margarinnal vagy vajjal, ez most  6 dkg volt.
              
A lisztes keverék felét beleszórjuk, eligazgatjuk. 
Rámorzsolunk 50 dkg túrót.
Ha van valamilyen gyümölcs, az különlegessé teszi a sütit, ha piros gyümölcs is kerül bele akkor szép is lesz. Gyümölcs a túró tetejére  szórandó.
Rátesszük a másik felét a lisztnek, ezt is elegyengetjük a tepsi mozgatásával, ütögetésével.

2 dl tejet 3 egész tojással és 10 dkg olvasztott vajjal felverünk és ügyelve, hogy mindenhová jusson a sütemény tetejére öntjük.

20 perc pihentetés után előmelegített sütőben megsütjük.
Langyosan szeleteljük és kínáljuk.


Egyszerű, finom, elronthatatlan.


10 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem ez a túróst, gyorsan össze lehet dobni (szó szerint :)) - Igazán fincsi a tied!

    VálaszTörlés
  2. Ez nagyon tetszik! Finom és egyszerű. :)

    VálaszTörlés
  3. Én csak mazsolával szoktam, de legközelebb kipróbálom így is. :)

    VálaszTörlés
  4. Nälunk ez nagyon "nyerö",mert egyszerü es nagyszerü!Gyümölcsöt meg nem probältam, majd legközelebb.:)

    VálaszTörlés
  5. Szeretem én is! Gyors könnyű süti!

    VálaszTörlés
  6. A maga egyszerűségében- finom a végeredmény!

    VálaszTörlés
  7. Parece ser uma delícia.

    VálaszTörlés

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...