2011. augusztus 21., vasárnap

Zöldbabfőzelék helyett


Félreértés ne essék, nálunk mindenki szereti a zöldbab főzeléket ,  de szoktam más formában is asztalra adni.  Tegnap reggel vagy két kilónyit szedtem a kertben, a zöldhüvelyű bab sikeresen túlélte a nagy meleget, és újra teremni kezdett. Szép zsenge hüvelyeket találtam. Elég sokat, és sok virág, bimbó látszik rajta.

Elővettem valamelyik nap a Váncsa-féle szakácskönyveket, a másodikban van ez a recept, a 63. oldalon.
Nekem a majonézes  jobban ízlett, de hogy ez kevesebb kalóriát tartalmaz az fix.

Pillanatok alatt kész, és egy szelet hússal kiváló ebéd vagy vacsora.

Így készül:      4 személyre    40 dkg zöldbab
                                            2 vöröshagyma
                                            só, bors, gerezd fokhagyma
                                            1-2 citrom
                                             1 csilipaprika

A babot megtisztítjuk, feldaraboljuk.  Ha van párolóbetétes lábasunk akkor abban roppanósra pároljuk. Ha nincs akkor ezt a lépést kihagyjuk.
Serpenyőbe olívaolajat teszünk, két evőkanállal,megpároljuk az összevágott vöröshagymákat.  Rátesszük  a zöldbabot. Sózzuk, borsozzuk, egy gerezd fokhagymát adunk hozzá és a feldarabolt csilit.  Fél deci vizet aláöntve puhára pároljuk a babot. Legvégül a citromok levével meglocsoljuk.
                                           

6 megjegyzés:

  1. Én is! :)) Bár a főzeléket kicsit jobban, ez kicsit diétásabb, ami néha nem árt! :)

    VálaszTörlés
  2. Bár nem vagyok egy nagy zöldbabos, ezt szívesen megkóstolnám :)

    VálaszTörlés
  3. Bizony a zöldbabot is lehet változatosan készíteni, nálunk leginkább csak leves készült eddig belőle.

    VálaszTörlés

Lakodalmas vagy sváb kifli

  Nagyon szeretem sütni, mert akár kemencében, akár villanysütőben egyformán szépre sül.  Először lakodalomba kértek meg sütni, akkor kaptam...