2011. augusztus 5., péntek

Zsenge sóskamártás esete a lábatlannal

Két tábor létezik: Akik szeretik és akik utálják a sóskamártást. Tényleg szeretni vagy utálni lehet. Ha szereted, akkor csakis egyféleképpen tudod megenni. Vagy csak bundás kenyérrel, vagy főtt, sült hús mellé, vagy főtt burgonyával, vagy így lábatlannal. Előző sóskás bejegyzésemben már írtam ennek feltétlen szeretetéről. Igen itt Borsodban így eszik a sóskát, lábatlannal. A lábatlan, tulajdonképpen sült tölteléket jelent valamilyen formában. Vagy a sütőben egyben megsütve,úgy mint egy felfújtat, vagy kisebb adagokban forró zsiradékban, mint a rösztit.
Nem tartom olyan szuper kajának, hogy már a második posztot írjam róla, de amikor csatlakoztam Gondaanyuhoz mindenképpen szerettem volna olyan bejegyzéseket is, amelyek kifejezetten helyi, a mi vidékünkre jellemző ízeket hoznak. Hát ez olyan.:))))

A töltelék ugyanúgy készül, mintha töltött csirkéhez készítenénk. Részletes leírás itt a vasárnapi húsleves bejegyzésnél.
A kész sóskamártást a megsült lábatlannal tálaljuk.

7 megjegyzés:

  1. Szerintem ízileg hasonló a bundáskenyereshez. Nekem nől sóska a kertben, egyszer vetettem egy eldugott részre, azóta van. Néha leszedem, megfőzöm. Szeretjük.

    VálaszTörlés
  2. Szeretem a sóskafőzeléket. Ez a lábatlan meg különösen jól hangzik. :)))

    VálaszTörlés
  3. Mi meg egyenesen imádjuk. Hidegen:)))) A hűtőből:)))

    VálaszTörlés
  4. A sóskát nem szeretem, de a másik nagyon jó lehet

    VálaszTörlés
  5. Anyu sokszor készített lábatlant. A tepsi aljára hasábra vágott krumplit tett, amikor az félig megsült, akkor került rá a töltelék. A vége felé megszórta reszelt sajttal. Én mindig tejfölt ettem hozzá, nagyon jó kis eledel.
    (Miskolci születésű lennék..)

    VálaszTörlés
  6. A sóskát szeretem, de a család nem:((((
    Ezt a lábatlant nem ismerem,de tetszik! Messze vagyok, Vas megye:)))

    VálaszTörlés
  7. Turmi! Mi is ettük krumplival, és sajttal is!.A sóskához mindig így kell elkészítsem. A tejföl iránti imádatod "ismerős" valahonnan.:))) Bár amikor én a fórumba kezdtem írogatni, te már nem voltál ott:)))

    Trinity! Az internet összeköt:))))

    VálaszTörlés

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...