2011. december 26., hétfő

Vörös bársony falatok csokiköntösben

Ez volt a legfinomabb édesség, amit karácsonyra csináltam.
Igazándiból akkor lenne szép, ha fehér máz lenne rajta, de valahogy a fehér csoki olvasztása nem akart sehogy sikerülni.
Így kompromisszumot kötöttem, lett tejcsoki.


Vettem egy könyvet, Finomságok ajándékba ez a címe.


Nagyon érdekes jó dolgok vannak benne. Ez a golyóbis is onnan való, kissé érdekes és szerintem túlbonyolított a tésztája készítése, lehet azt egyszerűbben is.  Én most az eredeti leírást követtem.

Tészta:  30 dkg liszt
            1 cs. sütőpor
           115 gr puha vaj vagy margarin
             30 dkg kristálycukor
            2 tojás
            1 tk  vaníliaaroma
            240 ml tej, belekeverve 1 evőkanál ecet
            2 púpozott evőkanál kakaópor
            4 ek piros ételfesték, folyékony, Málnapiros néven kapható
             1 tk ecet 10 %-os
             1 tk szódabikarbóna

Egy 20 x 30 cm-es tepsit béleljünk ki sütőpapírral.
A lisztet szitáljuk meg és keverjük bele a sütőport.

A vajat és a cukrot keverjük habosra. Adjuk hozzá a tojásokat, és keverjük tovább. Adjuk hozzá a vanília aromát is.

Felváltva keverjük hozzá a lisztet és a tejet.  Keverjük símára.

Kis tálkában keverjük össze a kakaóport  és az  ételfestéket. Adjuk ezt a pépet a lisztes masszához és alaposan keverjük össze, hogy egységes vörössé   váljon a színe.
Egy csészében keverjük össze  a teáskanál ecetet a szódabikarbónával és keverjük a tésztába.


Öntsük a tepsibe és 180 fokos sütőben süssük meg. 25-30 perc alatt sül meg, tűpróbával ellenőrizzük.
Hagyjuk kihűlni.

Krém:  25 dkg mascarpone
           10 dkg vaj
           10 dkg porcukor
           vanília aroma

Keverjük símára és tegyük a hűtőbe.

Összeállítás:  A tésztát egy  tálba morzsoljuk, hozzáadjuk a krémet és  alaposan dolgozzuk össze.
Kanállal egyforma mennyiségeket vegyünk ki, és gömbölyítsük kerekre őket.


Hűtőszekrényben pihentessük pár órán keresztül.

20 dkg fehér csokoládét megolvasztunk és bevonjuk vele a gombócokat.  Díszítést is tehetünk a tetejükre belőle.
Ahogy írtam is, a fehér csokival folyamatosan nem boldogulok most. Ezért az első adagnak az alját tejcsokiba mártottam, amikor megkeményedett akkor a tetejére cukormázat csorgattam.  Néhány cukorgyönggyel díszítettem.

A fehércsokis próbálkozás nem vonta be eléggé, megforgattam porcukorba.
De a zöm tejcsokoládé borítást kapott és fehér cukormáz kacskaringót.

Ez tulajdonképpen inkább sütemény, mint bonbon, a kókuszgolyóval összehasonlítva több orrhosszal vezet. Krémes, zamatos, finom és különleges.  Az első adagot a dobozzal a piacra vittem és ott elkínálgattam. Sokan kérdezték a receptjét.

Elég jól látszik a színe.  Szebb lenne fehér bevonattal, most ez sikeredett.
Van még a könyvben sárgarépás, sütőtökös, kókuszos tésztával.   Ki fogom próbálgatni őket.

4 megjegyzés:

  1. Érdekes recept! Először azt hittem, bonbon.
    És szerintem nem rossz a fehércsokis se, nem kell mindennek tökéletesnek lennie.
    Ja, és hol van az a piac, ahol ilyesmiket kínálgatnak? :)

    VálaszTörlés
  2. A Csörsz utcai biopiac Budán:) Szombaton nagy bogrács halat főztünk :):) Máskor gurítok Neked egyet hazafele jövet :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól hangzik, listára vele!!!

    VálaszTörlés

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...