2012. március 21., szerda

Színes, mártásos tészta


Egy összkomfortos tészta étel, mert az arányokat is és a zöldségeket is tetszőlegesen lehet benne változtatni.

Így készült :   Csirkemellet kockára vágtam.  Egy fél vöröshagymát elszeleteltem. Egy nagyobb sárgarépát megtisztítottam, karikára vágtam
Fazékban feltettem a tészta főzővizét.
Serpenyőben, olajon megpirítottam a húst, rátettem a zöldségeket. Sóztam, borsoztam.
Gyorsan megpárolódik, amire a hús megpuhul, addigra a répa is roppanós lesz.

Spenótot megmostam, beleforgattam, csak annyira, hogy összeessen. 
Tüzet elzártam alatta.
Öntöttem alá tejszínt, és rátettem egy doboz vajkrémet.

A tésztát nem főztem meg teljesen, leszűrtem és a húsos zöldséges mártásra tettem. Összeforgattam és lefedtem. Így beszívja a mártás egy részét amitől megpuhul és ízes lesz.
Ízlés szerint lehet után sózni.
Tálalás előtt paradicsom kockákat szórtam rá és sajt szeleteket.

Spenót helyett brokkolival is finom, azt a tésztával  együtt  lehet főzni.  Hús nélkül, csak zöldségekkel ugyancsak finom akár ebédre, akár vacsorára.

Múlt héten brokkolisat készítettem , Judit lányoméknál. Szoptatós menünek kiváló, Ági pedig boldogan szedegette ki a tésztát és a répát belőle.


2 megjegyzés:

Lakodalmas vagy sváb kifli

  Nagyon szeretem sütni, mert akár kemencében, akár villanysütőben egyformán szépre sül.  Először lakodalomba kértek meg sütni, akkor kaptam...