2012. július 21., szombat

Fordított fügetorta


Nem kaptam, mert cseréltünk, de 30 db , különbözően érett fügével jöttem ma haza a piacról.
Én különösebben nem voltam oda érte, a János szereti.   Azért megkóstoltam :)

Lekvárt szívesen főznék fügéből, de ez nem az a mennyiség.  Sütemény viszont  kell hogy süljön belőle.
Szombat késő délutánra, estére jól is esett.
LIMARA receptjét választottam, annyi módosítással, hogy egy kevés rebarbarát is tettem bele.

Egy zománcos serpenyőbe tettem 5 dkg vajat, 10 dkg cukrot, 2 ek mézet, és egy fél vaníliarúd belsejét.   Halvány sárgára pirítottam.

A fügéket vízszintesen félbe vágtam és sorba ültettem az olvadt cukorba. Úgyszintén a rebarbarát is.

A tésztához szükség van:   25 dkg finomliszt
                                        10 dkg cukor
                                         2 tojás
                                         0, 75 dl olaj
                                         2 dl író ( kefír vagy joghurt )
                                         csipet só
                                         fél zacskó sütőpor, egy késhegynyi szódabikarbóna
                                         kiskanál fahéj

Én csak összekevertem, majd a füge tetejére kentem.
Előmelegített sütőben  30-40 perc alatt sül meg. Ha nagyon barnulna a tetejét takarjuk le.

Sütőből ha kivettük 10- 15 perc pihenés után fordítsuk egy nagy tálra.
Jó hozzá egy gombóc fagyi, lágy tejszínhab vagy egyéb finom krém.

Nincs vele sok munka, és nekem maradéktalanul ízlett is. A János szerint vastag a tészta, de talán nem is volt 28 cm átmérőjű az a serpenyő, amiben sült.

Legközelebb a szódabikarbónát kihagyom a tésztából, kiérzem az ízét.

Egy szeletkét ?


4 megjegyzés:

  1. Én készítettem ugyanilyet almából. De úgy megkívántam a fügét:) A tavaszon rendeltem is egy fügefa csemetét, de azóta se hozták meg. Pedig annyira szerettem volna. Friss fügét még sosem ettem, de a szárítottat azt nagyon szeretem:)

    VálaszTörlés
  2. imádom a fügét)))
    volt néha, hogy szódabikarbónát csaptunk az ételbe, mert nem akart a hús megfőni, én abból kiéreztem az ízét, annak ellenére, hogy a többiek azt mondták, nem is érezni

    VálaszTörlés
  3. Limara fügetortáját tavaly én is elkészítettem, szerettük. A télen kifagyott a fügefa, most néhány évet várni kell, míg újra lesz termő. A szódabikarbónát egészségügyi okokból -lúgosítja a szervezetet- rendszeresen fogyasztom, engem nem zavar, de édesanyám se állta ki szó nélkül, "kiérezte" az ízét.

    VálaszTörlés

Lakodalmas vagy sváb kifli

  Nagyon szeretem sütni, mert akár kemencében, akár villanysütőben egyformán szépre sül.  Először lakodalomba kértek meg sütni, akkor kaptam...