2012. szeptember 16., vasárnap

A név kötelez - muffin Fekete erdő módra


Hát igen. A muffinokat könnyű megsütni, aztán könnyű elfeledni is.  Nálunk nem igazán sikeresek, mindig száraznak érezem őket, nincs krém benne, na jó , lehet  krémekkel  feldíszíteni,  mindegy, még mindig kritika illette.  Olyan nagyon amerikás.   Kivéve ezt. Már a neve is garancia volt.

Hozzávalók: 20 dkg liszt
2 ek kakaó
csipet só
fél csomag sütőpor
1 teáskanál szódabikarbóna
10 dkg csokoládé összetördelve

10 dkg vaj
15 dkg cukor 
egy csomag vaníliás cukor
2 egész tojás
2 dl tejszín
2 ek rum

fél üveg magozott meggybefőtt



A száraz hozzávalókat összekeverjük.
A vajat a cukorral habosra keverjük és hozzáadjuk a meggy kivételével a többi  alkotó részt.
Teljesen összekeverjük a szárazt és a nem szárazat, beleforgatjuk a meggyet óvatosan. 

Muffinsütőt kibélelünk papír kapszlikkal és bele kanalazzuk a krémet, háromnegyedéig.
Nekem nem fért bele, lett 4 szivecske is .
Előmelegített sütőben  30 perc alatt sült meg.

A benne lévő meggytől olyan, mintha a tortát enné az ember.
Próbáltam én a tejszínhabot, de a mai nap nem alkalmas a habverésre. Az egyik, ultrapasztőrözött dobozos tejszín nemes egyszerűséggel egy idő után vajjá vált. :)  10 %-os főzőtejszínből meg nem lehet habot verni.

Így maradt egy szem meggy a díszítésre.   Mindegy, nem sokáig díszeleg, még kettő   van belőle.


7 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta:) Látod nálam teljesen ay ellenkezője igaz, semmilyen muffinom nem kapott kritikát eddig:)Pedig sütöttem vag25 félét eddig:)

    VálaszTörlés
  2. ilyent már én is sütöttem, nagy sikere volt.
    hulalával próbáld, nekem az mindig sikerült

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már a kezemben volt, de aztán inkább a "rendes" tejszínt választottam:)

      Törlés
    2. nekem annyiszor lett vaj a rendes tejszínből, hogy meguntam, a hullala viszont még soha sem ment össze és szép kemény marad a habja :)

      Törlés
  3. a tejszínt egy jó napig kell hűteni, mielőtt az ember felveri, az a biztos... Nekem a parmalat és a milli is működni szokott.

    VálaszTörlés

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...