2012. szeptember 27., csütörtök

Boros ecetes uborka télire

Már meg is felejtkeztem róla.  Aztán bementem a kamrába és az alsó polcra benézve ott várakozott.
Mert sok uborkánk volt, így próbálkoztam másként is elsavanyítani.  A kovászos téliesítése nem sikerült, így elővettem a Rakjuk el télire ! című könyvet és lapozgattam.
Borral. Hm. Hamár....akkor miért is ne:)

Leszedtem az uborkát, összegyűjtöttem a leveleket és kinyitottam egy üveg száraz fehér bort. Kimostam az üveget.

Recept :
Az uborkát gondosan megmossuk majd egy nagyobb edényben  a mosott kaporral, meggyfalevéllel, szőlőkocsánnyal  ( a kocsány az a kunkori , amivel kapaszkodik is a szőlő, én pár hajtásvéget, vitorlát szedtem ) együtt  2 %-os konyhasóval  ( 1 kg uborkára 2 dkg só ) besózzuk  és másnap reggelig pihentetjük.
Másnap az uborkát és a fűszereket üvegbe rakjuk.



A felöntőlé 1/3 rész vízből, 1/3 rész 10 %-os ecetből, és 1/3 rész fehér borból készül.  Összekeverjük, felforraljuk és forrón az uborkára öntjük. Öt perc után a levet visszaöntjük a fazékba  és szemes borsot 10-12 db-ot adunk hozzá.   Felforraljuk, majd hagyjuk kihűlni.  Így hűsen öntjük az uborkára.
Az üvegeket gondosan lezárjuk.

Ha figyelmesen olvastátok akkor se cukor, se semmiféle tartósítószer nincs a receptbe.  
Ma resztelt májat főztem, gondoltam, ha így rám néztél, gyere velem, megkóstoltuk.  Friss, ropogós, savanyú. Nem durván, csak az első furcsa a csemege uborkához szokott fogyasztónak.

Ha nem fogy a bor, majd savanyítok:)


4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszti. Jövőre ki is próbálom ezt a elrakós módszert,de csak ha nálunk sem fogy a bor...:)Eszter

    VálaszTörlés
  2. Tényleg nagyon jó kis recept!:)

    VálaszTörlés

Lakodalmas vagy sváb kifli

  Nagyon szeretem sütni, mert akár kemencében, akár villanysütőben egyformán szépre sül.  Először lakodalomba kértek meg sütni, akkor kaptam...