2012. szeptember 12., szerda

Unoka csalogató banános rebarbara lekvár


Kedves sógornőm a múltkor  el akarta vinni a rebarbaráimat. Aztán a nagy kenyérsütésben el is felejtkeztünk róla, hazamentek egy szál rebarbara nélkül.
A recept viszont itt maradt a fejembe, remélem jól csináltam:)

Vesz a nagymama egy valamilyen dzsemtartósítót, befőzőcukrot, vagy dzsemfixet. És ahogy arra rá van írva úgy főzi. 
A rebarbara szárát megpucolgatja, összevágja és mosás után kevés vízen jó  puhára párolja.
A finom érett banánt a héjából kibontja, összepürésíti valamennyire. 
A lényeg, hogy a rebarbara savanykássága megmaradjon.

Egy kis fahéjat is tettem a második adagba.

Unokáknak palacsintába kiváló, de akármilyen zsemlére, kalácsra is kenhető.


5 megjegyzés:

  1. azt hiszem még nem ettem eddig rebarbarát. :)

    VálaszTörlés
  2. De jó ötlet banánnal:) Én vaníliával szoktam készíteni, ay idén is lett 1 üveggel:)

    VálaszTörlés
  3. de jó - a helyi bevárásló közösségben még mindig akad rebarbara :)

    VálaszTörlés

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...