2013. szeptember 19., csütörtök

Nigella Dél-angliai csirkéje


Regisztráltam a http://nigellakonyvek.hu/  oldalra. Hetente küldenek egy receptet, aki elkészíti és e-levélben elküldi, azok között kisorsolnak minden héten egy Nigella szakácskönyvet.

A héten ez a csirkerecept volt a házi feladat. Főzni úgyis kell, mért is ne próbálkozzam....egy könyvet hátha ér:)

Így szól a recept: 

2 csirkecomb
min. fél liter tej
cayenne bors
liszt
1 tojás
sütőmargarin



 

A combokat elvágjuk és egy evőkanál sóval ízesített tejbe áztatjuk. Elég pár óra is, de lehet egész éjszaka is a hűtőben.
Áttesszük egy lábasba és feltesszük főni lassú tűzön.  Ha megfőttek a combok, kissé kihűtjük.

125 gr lisztet egy teáskanál sóval és a cayenne borssal összekeverjük, zacskóba tesszük és a combokat beleforgatjuk, rázogatjuk.
Egy tojást felverünk, és a lisztes húst , mint a rántott húsnál  megtojásozzuk.
Majd vissza a zacskóba és még egy réteg liszt kerül rá.

Kicsit szikkad, és a forró, nagyon forró margarinban megpirítjuk.



Igazából nem kell hozzá sok minden. Mint a mi rántott húsunk alternatíváját említik, de szerintem tévednek.
Mondjuk nálunk a rántott hús, mint olyan se sokat van terítéken, míg kicsik voltak a gyereke kinek volt kedve annyit mosogatni, inkább csak frissen jó, szóval az én konyhámban ritkán van no.

De hogy áztassam, megfőzzem és utána még panírozzam is, hát köszönöm, nem. 
Akkor inkább a sima mezei rántott.
Vagy van az a nem lehet abbahagyni nevű csirke, amit szintén zacskóban fűszeres lisztezünk és utána tepsi és sütő, oszt ámen.

Szeretem a Nigella műsorait, sokat ki is próbáltam a főztjeiből, fogok is, ez a kivétel:)

Köretnek sütöttem krumplit, az a másik, ami ritkán van minálunk, a sült krumpli, és elkészítettem a GABOJSZA  sült cékláját, ami szuper finom, még desszertnek is megfelelő lenne akár.

Most pedig következik a puding próbája, a kóstolás.




1 megjegyzés:

  1. ezt már én is megcsináltam, és ugyanarra jutottam amire te, nekem ez nem lesz a receptem.:)

    VálaszTörlés

Lakodalmas vagy sváb kifli

  Nagyon szeretem sütni, mert akár kemencében, akár villanysütőben egyformán szépre sül.  Először lakodalomba kértek meg sütni, akkor kaptam...