2014. november 3., hétfő

Gyömbéres palacsinta eperlekvárral


A recept egy régi TV Paprikában volt. Aztán küldték nekem kérés nélkül könyvbe kötve is, igaz így könnyebb megtalálni:)  Érdekes, izgalmas recept, még nem kóstoltuk.....


Hozzávalók: 6 adaghoz, az 12 palacsinta: 15 dkg liszt
                                                           4 tojás
                                                               2,5 dl tej
                                                                   2,5 dl tejszín
                                                 1 evőkanál őrölt gyömbér
                               4,5 dkg cukor

2 dl tejföl 
kis üveg eperlekvár, 3 dl, 1 rúd vanília
porcukor, fahéj

A lisztet és a gyömbért egy tálba szitáljuk és a többi hozzávalóval sima tésztává keverjük.
20-30 percig állni hagyjuk.

A lekvárt kikanalazzuk az üvegből, és összekeverjük a vanília rúd kikapart közepével. 
                                          


Teflon serpenyőben közepes méretű palacsintákat sütünk, írva nem volt, de én két evőkanál olajat tettem a tésztába, illetve az első előtt kikentem olajjal a serpenyőt.

Egyik palacsinta közepére teszünk a tejfölből is és a lekvárból is, majd beborítjuk a másik palacsintával. 
A széleit felhajtjuk négy oldalról, megszórjuk fahéjas porcukorral és kész is.

Második fogás lesz, NAGYON kíváncsi vagyok:)

Nem tudom a kedves csemetéknek jó lett volna, de elég sokszor énekelgették, hogy jöhet utána palacsint:) és az almaszószért annyira nem rajongtak.....


1 megjegyzés:

  1. tegnap este én is eperlekvárost sütöttem, igaz gyömbér nem volt benne.:):)

    VálaszTörlés

Lakodalmas vagy sváb kifli

  Nagyon szeretem sütni, mert akár kemencében, akár villanysütőben egyformán szépre sül.  Először lakodalomba kértek meg sütni, akkor kaptam...