2016. február 11., csütörtök

Nagyböjt

Még sose böjtöltem.

Gyerekkoromban csak vasárnap ettünk húst, akkor ez volt a természetes.  Valahol a kollégiumba kerüléssel változott ez, ott adtak feltétet a főzelékre, ott volt köret és még valami mellé.
Mivel a jót könnyű megszokni ez maradt   is így . Persze mindenkinél így van, mert ki eszik ma magában paradicsomos káposztát vagy tökfőzeléket??  ( persze vannak, tudom:)

Most elhatároztam jó előre, hogy valamilyen szinten böjtöt tartok.
No nem olyan vad aszkéta módjára, hogy csak sóskalevelet meg sárgarépát, esetleg változatosság gyanánt káposztatorzsát, nem.
De húst csak vasárnap főzök.
Én elég könnyen bírom ezt, aki meg nem, az reggelire vagy vacsorára eszik tíz centi kolbászt:) vagy húszat:)

A fenti elhatározás jegyében a mai ebéd borsóleves volt, tegnapi maradék, azután pedig gyümölcsmártás, meggyből és birsalmából.  Bundás kenyérrel.



Egy külön kis halavány elhatározás is van, a nasik elhagyásának a megpróbálása.   Ez csak engem érint, de igyekszem erős lenni.  Mert az mégse való, hogy este tévé nézés közben csokit majszoljak.....

Mindenesetre próbálkozom.  Már csak 39 nap :):)



1 megjegyzés:

  1. Régebben nagymamám mindig pénteken tartotta a koplalós napját, csak vizet ivott aznap. Már gyerekként sem tudtam elképzelni, hogy lehet ezt kibírni, pedig 92 évet megélt, úgyhogy neki volt igaza :) Soha nem gondoltam volna, hogy egyszer ezt fogom mondani! :):)
    Amúgy jelentem én vagyok az akinek a főzelékhez nem kell semmi:):):)csak egy kanál, de az jó nagy legyen! :):)

    VálaszTörlés

Lakodalmas vagy sváb kifli

  Nagyon szeretem sütni, mert akár kemencében, akár villanysütőben egyformán szépre sül.  Először lakodalomba kértek meg sütni, akkor kaptam...