2017. április 9., vasárnap

Kalács


Akárhol, akárki kóstolja odavan tőle.  Hát muszáj  leírni, egyrészt az újságot folyton keresem, ahol a recept van, másrészt erre akkor lehet hivatkozni, amikor kérik, hogy ugyan mondjam már meg   mi ez, és hogy készül?
Harmadrészt megérdemli igazán a kalács, hogy népszerűsítse mindenki.



Egy nyári, a júniusi Nők Lapja újságban találtam a receptet.
55 dkg lisztet elmorzsolunk 15 dkg vajjal.
Hozzáadunk 10 dkg cukrot, csipet só, 2 egész tojást és 1,5 dl tejben felfuttatott 3 dkg élesztőt. Nem kell lágyra dagasztani, de nekem mindig kellett még egy kis tej bele. Fél órát pihentetjük. Ezalatt 15 dkg csokit, 10 dkg vajjal felolvasztunk, beleteszünk 10 dkg cukrot, 2 kanál kakaóport, teáskanál fahéjat. Jól összekeverjük.
A tésztát kétfelé osztjuk. téglalap alakúra nyújtjuk és megkenjük a krém felével. Meggyet, kajszit,ribizlit, szilvát, áfonyát lehet bele szórni. 




                                         

Feltekerjük, mint a kalácsokat szokás majd hosszában ketté vágjuk. Kissé kifordítjuk a vágott felével felfele és megcsavarjuk, fonjuk. A tészta másik felével ugyanezt megcsináljuk. 30-40 percig kelni hagyjuk újra.



Ha újra szépen megkelt a kalácsunk, akkor előmelegített sütőben szépre megsütjük.

                                         

Biztos lehet simán tepsiben is, én formában szoktam sütni. Előmelegített sütőben 200 fokon, de a legjobban szeretem a kemence szájában ha sül.

Ez itt az utolsó képen egy másik sütés, ebben áfonya van.   

Meggyel is nagyon finom, sőt !  kajszibarackkal és egy leheletnyi levendulával  , na az aztán fantasztikus !

Ha túl folyós a csokikrém, teszek bele darált diót, mandulát, kókuszreszeléket.
Sütés felénél meg lehet locsolni forró cukros tejjel is. 

Porcukrot csak keveset rá, épp csak díszítésre. Nem édes, jó csokis, brutál finom.

A recept könnyedén felezhető, ha valakinek sok a két rúd.

3 megjegyzés:

Lakodalmas vagy sváb kifli

  Nagyon szeretem sütni, mert akár kemencében, akár villanysütőben egyformán szépre sül.  Először lakodalomba kértek meg sütni, akkor kaptam...