2017. május 25., csütörtök

Spárgás rétes

A receptet  ITT  találtam.
Mert vasárnap Mórahalmán voltunk vásárban és ott az egyik bejáratnál árult egy idősebb férfi sok mindent, spárgát is. 
Poénkodott, udvarolt minden nőnek, sokan megálltak nála. Onnan a spárga.
Idén elég sokszor ettünk, legtöbbször bacon szalonnába tekerve, megpárolva.
Most valami mást szerettem volna.


A tésztához összegyúrunk 25 dkg lisztet , 1 tojás sárgáját, csipet sót, csipet cukrot, 3 ek olajat és bő 1 dl meleg vizet.  Ez nekem lett másfél dl. Egy löttyintés citromlevet is tettem bele. 
Olyan kellemesen lágy tészta legyen, azt mondják, hogy rétestészta keménységű:) Jól ki kell dolgozni, majd olajjal megkenni a tetejét , letakarni és félretenni.


10 dkg sonkát felkockázni, egy kevés vajon átpárolni.  Nekünk van saját házi érlelésű, füstölésű, minek is tettem volna bele boltit ?


A spárgának letördeltem a végét, 70 dkg van a receptben, nem mértem előtte, letöredezve 40 dkg volt.  Enyhén sós-cukros-ecetes vízben pár percig főztem.


25 dkg túrót egy tojással, tejszínnel, petrezselyem zölddel összekevertem, megborsoztam, sót nem tettem a sonka miatt. Kevés sajtot is reszeltem hozzá.


És akkor elővettem a tésztát :) Életemben egyszer már próbáltam, akkor - jó lett belőle rétes, de ez !  NYÚLOTT ! Ahogy kell ! Nem ám lukadt meg szakadt, nem . Nyúlott ! Gyönyörűen :)


Ilyen kis hólyagocskák lettek benne :)


Meglocsoltam zsírral meg tejföllel meg zsemlemorzsával is, ha már a recept azt írja.


Rátettem egy szélesebb csíkban a túrót és rászórtam a sonkát. Mindenhova. Lazán :)


Nem vagdostam el a spárgát, egészben raktam végig a tésztán.  A maradék sajtot ráreszeltem.


Jó emberes rúd lett :)


Egy tojás sárgáját kis tejjel elkevertem, megkentem.  És hát igen, csak így fért a tepsibe bele :)

50 perc alatt ilyenre sült .


Mert a kertben nőnek a zöldek, és a retek is ránk magzott, öregedett, most még a mákos tésztához is saláta jár, lehetett  salátával kérni.....


.....vagy majonézzel és paradicsommal.....


....vagy a telhetetlenek mindkettővel :)

Egy kellemes és könnyű nyári ebéd lett belőle.  
Mosogatni azt kell utána az tény. 
Viszont mindenképp megérte a rétestészta miatt, holnap ismétlés, de túrós és mákos és almás és meggyes  -  szóval valami klasszikus rétessel  :)



1 megjegyzés:

  1. Jaj, de gyönyörű lett! Én is megcsinálom, sonka nélkül :):) Köszi a receptet :)

    VálaszTörlés

Lakodalmas vagy sváb kifli

  Nagyon szeretem sütni, mert akár kemencében, akár villanysütőben egyformán szépre sül.  Először lakodalomba kértek meg sütni, akkor kaptam...